onsdag 22 april 2009

Afghanistan? Kosovo?

Jag sökte för ett tag sedan in till högskolan. Slängde ut några beten för att se om någon nappar. Det var allt annat än genomtänkt och planerat, men det kändes som en bra idé att så några frön nu så att man inte nödvändigtvis behöver stå lottlös till hösten. Utan alternativ och utan planer.

Fram tills idag kändes det som ett fullgott och lockande alternativ. Skolbänken alltså.
Men något hände; ett par bilder kom ivägen och nu känns det ovannämnda genast väldigt avlägset och ringa tilltalande. Ett par bilder som måhända inte speglar verkligheten till fullo. Eller det kanske är precis vad de gör, jag vet inte. Under alla omständigheter väckte de något inom mig och nu är jag återigen nollställd. Tillbaka på ruta ett.

Jag vill göra utlandsmission!

2 kommentarer:

..::Beautiful::.. sa...

Menar du nu att jag behöver spara pengar för att köpa en biljett till barca för att få se min stora lillebror igen? que?

*bölar*

Nilsson sa...

Menar bara att jag var sugen på utlandsmission och att jag nu sökt. Ta det för var det är.

- en ansökan. Inget är skrivet i sten.