onsdag 22 april 2009

Lördag

Den föregående helgen var speciell på många sätt och i många avseenden. Det bjöds på storartade överraskningar och det firades födelsedag. Men samtidigt var den väldigt normal och väldigt vanlig. Rutiner, gamla mönster och beteenden förändras sällan över drygt tre månader. Förvisso hade folk köpt lägenheter högt och lågt, samt tagit körkort, vilket i sig är stora förändringar, förvisso.

Men lördag kväll var sig lik. Musik spelades flitigt, kort delades ut, klunkar dracks, drinkar blandades och burkar öppnades. Ändå förstod jag inte att jag var hemma förrän jag klockan 22.00 hjälpte den första att spy. Uppskattningsvis en halvtimme senare var det dags att hjälpa den andre, som hade uppenbara problem med rundade fötter och kämpade hopplöst mot en alltför start gravitationskraft. Det var då jag landade och det sjönk in - jag var hemma.

Inga kommentarer: