lördag 25 april 2009

Min bästa fredag någonsin

Lagom till helg kommer regn. Lagom till helg kommer sjukdom. Två väldigt aktuella livssanningar, för här sitter jag en fredag och blir mentalt uppläxad av tidigare förhoppningar och förväntningar. Tji fick jag, säger jag och smakar på min mentala fläskläpp. Med snorig näsa och varm panna sitter jag och lyssnar på ljuden utanför, ljud från en storstad. Liv och rörelse.
Jag kämpar med att gilla läget och ta skeden i vacker hand. Till hjälp har jag choklad, chips och Coca-Cola. Ypperliga ingredienser för utvecklandet av en redan begynnande kulmage. Men det finns alltid Beach 2010, sägen en lugnande röst till mig, och jag nickar instämmande.

Det skall dock påpekas att det är aningen påpassligt att bli sjuk om det nu skall regna till helgen. Jag föredrar hellre att ligga och snora och snörvla när det regnar utanför än när solen skiner, alla dagar i veckan. Men med min sedvanliga tur kommer det troligtvis vara rekordvärme under helgen medans jag hallunicerar fram hemskheter och besynnerligheter under mina svettiga febertoppar.

Klockan börjar närma sig 22.00 och innan jag bestämmer mig för att inta horisontellt läge och bli väckt av en idiot till hund några timmar senare så tänkte jag läsa några rader i boken och ta några partier schack mot datorn. Håll i er pensionärer, här går det undan av bara farten. Jeremias ligger inne med några riktiga kioskvältarplaner han.

Inga kommentarer: