onsdag 6 maj 2009

Mitt nuvarande jag.

Man kan säga mycket om mig, både gott och ont, givetvis. Det beror helt på vilken uppfattning man bildat kring mig. Men skall man nu nämna en specifik egenskap som beskriver mig kommer folk påstå att jag är en färgstark person. Det är något jag konstaterar, något som jag nått en insikt om.

Går jag på gatan kommer du att lägga märke till mig. Det är inga egendomligheter, jag säger sanningen. När du ser mig kommer du avgjort uppleva att jag ser väldigt varm och öm ut. Du kommer kanske kämpa med impulser av att beröra mig, på ett eller annat sätt. Du kommer också förstå, nästan omgående, utan att tänka vidare. Tycka det är logiskt.

Det är ingalunda oförståeligt. Jag skulle vilja hävda motsatsen och säga att det är alldeles förklarligt och alltjämt logiskt.

- Jag har bränt mig. Fasligt.

1 kommentar:

Manucken sa...

När du var liten(mindre,betydligt mindre) så hade du keps och tröja på dig i solen.Tycker att du skall fortsätta med det.....Skönt att du kommer snart.Vi har också fint väder...