onsdag 13 maj 2009

Spekulationer

Innan jag reste var jag införstådd med att det skulle ske förändringar. Det vore naivt att tro något annat, sådant är livet; en ständigt föränderlig process. Under 16 veckor kan det hända mycket, vilket det bevisligen har gjort - främst syftar jag på att mina fem närmaste vänner har packat sina pinaler och diverse ägodelar i bananlådor och flyttat.

Visst, några har blivit ett år äldre och följaktligen tagit ett steg närmare demensens härliga dagar, fått lite längre hår och något körkort har tagits. Och så vidare, en slags förändringar som egentligen är trivialiteter och i jämförelse med en flytt bleknar dem grundligt.
Jag frågar mig själv hur det kommer att vara; egendomligt och alldeles fel eller helt klockrent och självklart? Jag slås snabbt av en tanke och inser att så är det nog - det kommer nog kännas som det gjorde för mig när jag flyttade hit till Barcelona. Med viss modifikation förstås, eftersom alla aspekter inte är överensstämmande, men i grova drag. Allt är dock relativt, som någon hävdade och när allt kommer omkring är det nog just så. Eller?

Det är en dag av spekulationer, onekligen. Jag funderar kring hemkomst och tillhörande. Blir omställningen långsam och utdragen eller överraskande snabb? Kanske något mellanting.
Kommer jag kunna anpassa mig efter en familjs rutiner när jag är van vid att följa mina egna?

Jag har uppriktigt sagt inte en aning om hur det kommer te sig med jobb, fritid och livet i allmänhet. I vissa fall vågar jag inte mig på att spekulera, vill inte försumma min sista tid här genom att tänka på eventualiteter som kanske inträffar, även om en viss portion av framförhållning ofta inte skadar. Men just nu låter jag det bero. Oskrivet är bäst.

En sak vill jag dock verkligen göra. Jag har funderat på det länge och skall försöka förverkliga det. En vandring, eller längre promenad om man så vill. Från Göteborg till Skåne. För att det skall bli verklighet behöver vissa faktorer klaffa. Jag skulle föredra lite sällskap, någon som är på?

8 kommentarer:

Joanna sa...

JAG ÄR PÅ!!! :D

Nilsson sa...

Vid närmare eftertanke skall jag nog inte genomföra det ;).

pygge (bäst) sa...

hahaha, jag med =) snart ses vi biffen!!

pyggis sa...

alltså inte gå, utan jag syftade på din kommentar till mig =)

..::Beautiful::.. sa...

JAG ÄR PÅ!!!! :D

Joanna sa...

Din närmare eftertanke kan sticka någonstans! Då får jag väl genomföra din plan alldeles själv då ;)

Manucken sa...

Hörrdu Forrest,sitt inte i solen utan keps...........

Nilsson sa...

Du kan sticka någonstans, yes. Ska du gå i högklackat eller? Ska du följa med måste du gå i Barcatröja och samtalsämnena är begränsade till 1. Scrubs 2. Barca 3. Mig 4. Zlatan

Ha en strålande bal förresten. Gå med keps.

Ni andra, jag håller er vid era ord. Nu ska det slitas kängor!