torsdag 28 maj 2009

Visca Barcelona

Vilken lycka, vilken glädje, vilken eufori, vilken känsla, vilken stämning.

Igår vann vi Champions League. Hela staden exploderade och brast ut i glädjetårar, spontandans och sång. När en känsla eller upplevelse är väldigt stark och ny brukar man ibland använda sig av ord som "obeskrivligt" "ofattbart", eller "det finns inga ord" för att beskriva hur situationen var. Först nu förstår jag hur missbrukade de orden är. För igår...igår, nej, jag kan inte. Det går inte. Jag har inte smält det än, det kommer bara komma ut fel, garanterat. Istället bjuder jag på en video eller två, och några bilder om jag känner mig generös. För att ni ska få en liiiten förståelse av hur det kändes och såg ut.

När Barcelona besegrade Chelsea i semifinalen var det 40 000 människor i Plaza Catalunya, igår vann de finalen. Jag har inga siffor, men det var garanterat över 100 000.


Det är synd att en video från en digitalkamera inte kan återskapa precis hur det var. Men det kan dock ge en liten ledtråd.

1 kommentar:

Magnus sa...

Pappa-staffan ringde mig från vimlet igår. Hörbarhet nolla, säger jag bara!

Keep it up!