onsdag 6 maj 2009

Slutet nära

Min tid här börjar sina, det återstår bara ett fåtal veckor innan jag står med packade väskor och återigen skall beträda svensk mark. Inför det ställer jag mig tveksam, i högsta grad tveksam. Det är en situation präglad av problematik och jag lider lite smått av separationsångest redan nu. Hemma väntar mig många frågetecken som behöver rätas ut och jag vet inte om jag har verktygen till det. Beslut ligger också i drivor, väntade att bli fattade.

Man säger ofta att tiden går för fort, alldeles för fort. Det gör den fortfarande, inget har förändrats och det kommer med all trolighet fortsätta på samma vis. Därför - när jag nu är medveten om tidens egenskaper - funderar jag över vad jag skall göra här innan det är för sent. Den riktigt erfarne förstår att det är dags att använda sig av den gamla parollen "Carpe diem". Men vad, lite mer konkret, skall jag göra?

Således, sitter du och häckar på några tips eller idéer så skriv. Skriv, och var nöjd över att du kanske har gjort en annan människa litet mer fattigare (eller rikare, beroende på aktivitet, idé och perspektiv)

Idag har jag dock redan allt planerat. Idag är det tisdag, idag är det Champions League - idag är det bar.

Inga kommentarer: