torsdag 20 augusti 2009

Allmän förfrågan

Skulle du vilja göra det? Tycka om mig alltså, eller gilla och bry dig om mig, kanske tillochmed älska mig. Det kanske är att gapa och begära om för mycket? Säg mig, är det just så?

För jag orkar inte längre, jag går på knäna här. Vill inte vara sådan här längre, i ett tillstånd jag uthärdar allt sämre. Ensam. Jag vill vara en av två.

Vill byta plats, kliva fram ur bakgrunden och in i ljuset. "Så är det egentligen dig som mina flickvänner har varit tillsammans med", fick jag höra, om än med skämtsam underton. Har fungerat som en rådgivare och kärleksdoktor alltför länge nu, när jag inte ens förstår varför. Det är ju jag som står själv, som ett irriterande rakt och oböjligt ental.

Missförstå mig rätt, jag undrar bara när det är min tur...

1 kommentar:

Jolle sa...

Underbara stora lillebror, den flicka/dam som fångar ditt hjärta ska vara en av världsklass. Hon kommer få den bästa pojkvän som finns..!
Det finns få som du..!

Älskar dej!

Jolle