måndag 10 augusti 2009

Götelaborg

Idag har jag strosat runt i stora staden. Staden som jag bor ett stenkast ifrån men som jag egentligen inte alls känner till. Egendomligt i alla verkligheter, kanske också aningen genant eftersom att jag bott granne med den i 16 år. Jag förmodar att jag blivit hemmablind och försummat allt som inte har någon anknytning till biografer och uteställen. Det skall sedermera bli ändring på just det, främst för att jag kommer studera där, väldigt snart. Så inom kort kommer jag rabbla spårvagnslinjer, tidtabeller och gatunamn i sömnen och känna mig som en erfaren kapten i en damm.

Målsättningen var hela tiden att jag skulle kunna orientera mig till själva högskolan. Det visade sig vara ett högst komplicerat företag. Med trevande lokalsinne men pigga ben lokaliserade jag sammantaget fem byggnader med direkt koppling till högskolan. Ingen av dem var den jag letade efter. Tålamodet tog till flykten och ersattes ganska snabbt av tilltagande frustration och fick mig att avsluta dagens sökande.

Trots det uppenbara misslyckandet är jag alltjämt nöjd med dagen och jag ser fram emot en växande bekantskap med staden.

2 kommentarer:

jennie sa...

jag tycker vi hade en helmysig dag i stan. mer sånt. och när min diet är över ska vi ta en riktig fika =)

Nilsson sa...

Det var mysigt ja. Skall ockupera ett hus där snart, tänkte jag. I Haga alltså.

Gott, ser fram emot en god fika.
Ta trappor oftare så kommer fikan bli av tidigare.