tisdag 18 augusti 2009

Muhammed the hacker

Förutom att ha varit ute några timmar och bankat med hammaren och dragit några drag med penseln har jag inte gjort mycket. Förvillat mig i lite papper och lekt med systerdottern också, men där tar det stopp.

Enkelt räknat en lugn och händelsefattig dag. Fram tills sex, sju ungefär, när en djupt troende datornörd tog saken i egna händer och började göra reklam för Islam. På ganska olaglig väg; genom att hacka sig in på min fars hemsida.

Först trodde jag det var bluff, ett billigt trick från pappas sida. Men när själv fick undersöka saken närmare förstod jag att så inte var fallet. Och skrattet flög ur mig. För vilken komik, vilken enastående komik. Vem väljer att hacka sig in på en hemsida om ett Elvisband, radera allt och bygga upp en egen på plats och predika för Islam? Vilken jubelidiot.

Jag menar, kunde han verkligen inte bättre? Och vad förväntar han sig egentligen, den där muhammed? Att folk - när de väl trillat in på hemsidan och insett att den är ersatt av Islampropaganda - plötsligt skall konvertera?

Det är så storslaget, jag kan knappt smälta det.

Inga kommentarer: