måndag 17 augusti 2009

Papirus

Jag sitter och försöker bringa ordning i den djungel av papper jag befinner mig i.
Det börjar lacka till universitetet och innan skolstart skall det ansökas, kryssas för, undertecknas och framförallt postas. Icke att förglömma - läsas igenom.

Det är inga konstigheter, egentligen. Nu är jag dock sjuk och orken tryter. Så när näsan oavbrutet läcker sin smörja och nysningarna väljer att komma allt oftare vill jag bara knyckla ihop arken, snyta mig i dem och hysta iväg. Men jag besinnar mig och förklarar för mig själv att det är sjukdomen som förargar, inte papprerna. De symboliserar ju min framtid. De ÄR min framtid.

Min direkta framtid innehåller dock inga brev eller papper, bara en dusch nässpray och en stilla säng. Hoppas att Fru sjukdom har den goda smaken att avlägsna sig under natten.

Godnatt

Inga kommentarer: