onsdag 27 augusti 2008

Slemmigt men mättande

Att det inte vill ge med sig? I två veckor har jag gått runt och snorat, spottat, harklat och sugit på halstabletter. Det har emellertid inte hjälpt anmärkningsvärt. Så sent som i eftermiddags fick jag göra ett depå-stop hos apoteket och fylla på förrådet med nässpray och avancerade halstabletter.

Min kropp verkar inte kämpa längre, det känns som den resignerat gav upp för en vecka sedan, oförmögen att bjuda upp till kamp. Den insåg antagligen vilken elakartad förkylning jag råkat fånga upp. Mitt immunförsvar brukar i vanlig ordning utrota bakterierna illa kvickt men inte nu, således. Omväxling förnöjer inte alltid.

Nu är det dock dags för att dra sig tillbaka. Men innan lampan släcks skall det bjudas på två frätande men osvikligt effektiva sprut med mentolnässpray för att överhuvudtaget kunna andas.

Inga kommentarer: