torsdag 21 augusti 2008

Torsdag och inget mer

Det är torsdagkväll och klockan tickar i maklig takt mot midnatt. Om mindre än en timma krälar således vampyrer och andra fiktiva och verkliga nattdjur ut för att ta vara på de ljusfattiga timmarna innan morgondagen gryr.

Jag sitter , något obekvämt faktist, och lyssnar på fantastisk mjuk och lugn musik samtidigt som jag surfar runt lite i cybervärlden, planlöst och helt utan grundidé. Klickar mig fram till sportnyheterna, mestadels om OS, men jag slås snabbt av en känsla av besvikelse och uppgivenhet och klickar mig bort därifrån.

Jag gäspar snart stort och okontrollerat, märkbart trött efter en avgjort lång arbetsdag samt påverkad av den gemytligt dämpade belysningen med låg, vacker pianoinspirerad musik i bakgrunden. Det är nog dags att göra kväll.

Jag loggar ut, trött i sinnet, men alltjämt medveten om att jag i stora drag bara kraffsat ner oväsentligheter.

God natt

Inga kommentarer: