onsdag 25 mars 2009

Svacka

Det är vanskligt att hitta motivation för att skriva nu. Likaså hitta ämnen att skriva om.
Det beror främst på att jag inte längre har någon internetuppkoppling, vilket gör mig nog frustrerad. Jag har tvingats till att hiva upp datorn på axeln som om den vore en fiol och därefter gå runt i lägenheten och söka efter nätverk och uppkoppling. Men likt logiken i spansk grammatik så hittar jag den sällan. Måttligt roande och lagom tillfredsställande.

Det grundar sig också i att jag upplever en slags slentrian, om det nu är möjligt i Barcelona. Det känns intetsägande att berätta hur solen skiner oupphörligt och hur jag varje dag går några ronder med spanska verb. Samtidigt har jag inte alltid tid att skriva. Jag gör något nästan varje dag, piskad av den utslitna frasen “Carpe Diem“. Det behöver inte nödvändigtvis vara något nytt eller oupplevt. Sitter jag hemma tar det inte lång tid innan ett dåligt samvete infinner sig och manar på mig att röra på mig. Befinner man sig i Barcelona skall man inte spilla tid på att vara inne, resonerar jag.

Alla har svackor. Tillochmed Zlatan… eller?

Jag kommer tillbaka, i stil med Rocky eller Lance Armstrong.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Rocky är ju ett begrepp här hemma :)

..::Beautiful::.. sa...

Stora lillebror, när ska du uppdatera så vi hänger med i ditt liv?
saknar dej här hemma..!!

Kramar Jolle o Evve¨

Ps, kan du smsa din adress?

Nilsson sa...

Det kommer. Allt har sin tid. Jag har ju skickat redan, men får skicka en gång till. Skickade till fel nummer antagligen, eller uppenbarligen.

Hälsa gumman från mig. Njut i stugan.

Natte