tisdag 6 januari 2009

Dags att bege sig ut i krig och bekänna färg!

Min dator går på högvarv, den surrar och susar dovt. När mina fingrar når tangenterna möts de av vibrationer från datorns arbete. Det är en kittlande känsla, nästan lite elektrisk. Det är sällan min dator behöver anstränga sig, den presterar ofta långt under sin kapacitet.

Jag installerar ett spel, det krävs tre stycken cd-skivor för att bli klar. Det är dock inga problem för min dator, den arbetar snabbt och effektivt och jag blir följaktligen mycket nöjd med mitt köp.

Det var flera år sedan jag spelade datorspel. Skall jag våga mig på en kvalificerad gissning så tror jag det handlar om ett tidsspann på nästan tre år. Förr kunde jag sitta i dagar och spela, utan betänkligheter, men allting som har en början har väl också ett slut, så också mitt datorspelande.

Nu är det min mening att återuppväcka datanörden inom mig och bjuden honom på lite fiktiv action och spänning. Låta nerverna darra och adrenalinet pumpa. Vännerna är upptagna på annat håll och en eventuell flickvän existerar inte samt att jag redan har avklarat en löprunda idag så samvetet är vitt som snö. Inga oegentligheter eller konstigheter.

Hoppas spelupplevelsen är i fas med mina förväntningar.

Inga kommentarer: