lördag 17 januari 2009

Förberedelser

Jag skall snart förpassa mig in i bilen och styra kosan norrut, mot Skövde. Där skall jag möta upp en vän och därifrån beger vi oss tillsammans till slutmålet; Lidköping.

Men först skall det förberedas litet. Kläder har jag plockat fram, de ligger på sängen och väntar på att bli valda. Jag har inte bestämt mig ännu, villrådigheten spelar mig ett spratt, den har infekterat varje cell av beslutsamhet och försvagat dem. Har sällan sådana problem, angående kläder, men ibland händer det, eller hur Triss?

Dessvärre är jag offer för ett oattraktivt missöde. Förut idag så letade jag fram min hårtrimmer, dagen till ära. Tänkte trimma håret kortare, så det ser någorlunda anständigt ut. Allt gick fint tills munstycket beslutade sig för att överge apparaten och ploppade således av. Det hände så fort, det skulle vara omöjligt att undvika vad som komma skall. Följaktligen fortsatte jag min rörelse och trimmade nu ner håret, fast utan munstycke. Resultatet blev ett fint hack i klippningen, som om jag tappat hår. Eller blivit opererad. Hursomhelst är det väldigt iögonfallande och kanske inte det finaste en frisör har sett. Och till mitt förtret är det inte något man kan göra ogjort, och att raka av allt hår håller jag inte ens för ett alternativ.

I alla händelser så är det dags för mig att sätta punkt. Nu väntar en bilfärd med sång. Stämbanden skall få sig en omgång.

Inga kommentarer: