fredag 23 januari 2009

Im afraid I just blued myself

Jag byggde upp högtgående planer för kvällen tidigt under dagen, staplade förväntningar på förväntningar, tillät mig att skena iväg. Det var dumt gjort, det inser jag nu. Bakläxan svider fortfarande. Allt raserades ganska snabbt, ungefär som ett korthus.

När klockan slagit sex sitter jag i teverummet och äter min middag, själv. Lusten att tillbringa kvällen i goda vänners sällskap rann ur mig, som genom ett andetag, en suck. Till slut förlikar jag mig med tanken att det blir en kväll framför teven och datorn.

När min mor kommer hem från arbetet går jag upp och hälsar. Vi pratar lite löst om saker jag inte kommer ihåg. Av ren rutin går hon igenom posten och räcker mig ett vykort.
Det är ifrån Sydney och det står att det är till "Jerry". Jag drar ytterst motvilligt på smilbandet men ger sedan efter och förstår humorn i det. Jag läser vidare med illa dold förtjusning.
Det är skrivet på ett visitkort som är tejpat fast på vykortet. Längst ner står det V.G.V.
Jag gör som det står, misstänksam på vad det kommer att vara på andra sidan. När jag vänder på det brister jag genast ut i ett spontant skratt. Det är så fullkomligt briljant och roligt, och fruktansvärt internt.

Där står han - Tobias Funke, världens första Analrapist, medlem i "The blue man Group". Uppöveröronen roligt.

Tack för det roligaste vykortet jag mottagit i mitt liv. Tack för att du gjorde min dag, trots att du är på andra sidan jordklotet, bland korallrev och sandstränder. Du är mitt "nude" i "Nevernude".

Inga kommentarer: