torsdag 15 januari 2009

Återträff i mindre skara

Det var länge sedan nu. Frågar du mig så är det ett alltför stort gap, alldeles för långt tidsintervall. Samtidigt är det förståeligt, det är inte lätt att organisera alla gånger. Det innefattar en del problematik, inte olöslig men ändock, och det är inte alltid man vill nysta i sådant.

Vissa har jag inte träffat på snart två år, vilket spontant känns smått absurt. Fick ett telefonsamtal idag ifrån en, vi har som sagt inte träffats på ett par år, men under samtalet kände jag en slags hemtrevnad, en slags vardaglighet - som om vi inte varit ifrån varandra en dag. Det är synnerligen märkligt, egentligen.

På lördag träffas vi följaktligen. Under vilka former återstår fortfarande att se. Förmodligen, eller sannolikt så kommer vi sammanstråla under eftermiddagen för att tillbringa kvällen och natten tillsammans. Som så många gånger förut.

Det blir ett sparsamt inlägg, jag finner det ohyggligt svårt att skriva vidare. Jag lämnar det därför därhän, för att i ett senare inlägg berätta mer ingående.

Snart grabbar...snart.

Inga kommentarer: