onsdag 18 februari 2009

Onsdag tillägnad en av husgudarna

Jag stannar upp i mitt studerande och tittar ut genom fönstret. I fönstrets reflektion avtecknar sig mitt ansikte, men bara vagt. Jag för omedvetet upp mina hand och stryker min mustasch med tummen och pekfingret och kommer att tänka på status. Människor med status.

Den första som ploppar upp är Chuck Norris och jag skrattar åt det befängda i att han tydligen är den som symboliserar status, för mig. Men jag släpper honom inte, han är värd all tankemöda. Chuck Norris, kungen av round-house kicks. Oslagbar och fullkomligt brilljant.

Plötsligt kommer jag att tänka på några citat som jag snappat upp, som beskriver och sammanfattar hans karaktär ganska väl. Njut av dessa:


(De gör sig bäst på engelska, hoppas ni inte sov på språklektionerna)


  • "If you have five dollars and Chuck Norris have five dollars - Chuck Norris has more money than you!"

  • "Chuck Norris counted to infinity - twice".

  • "Chuck Norris is suing Myspace for taking the name of what he calls everything around you."

Och slutligen har vi en personlig favorit, slit den med hälsan:


  • "When Chuck Norris goes for a swim, he doesn´t get wet - the water gets Chuck Norris!"
Jag hoppas innerligt att ni inser det komiska när ni begrundar dessa fakta. Detta är stor humor och blodigt allvar. Har ni fått blodad tand och vill ha mer, besök då denna länk: http://www.chucknorrisfacts.com/


2 kommentarer:

Anonym sa...

Vrför har du bytt ut KnG mot chuck i citaten?


JE2

Nilsson sa...

Hehe, en värdig fråga. Jag satt och filade på den frågan ett tag själv, och kom fram till att det är fler som känner till Mr. Norris.

Men vi med en annan historia vet vad och vem som det egentligen handlar om.

KE1