fredag 13 februari 2009

Kalle Anka och en eldkastare har absolut inget med det här att göra!

Det är fredag (om någon begåvad person lyckats missa det) och jag sitter och fingrar på min dator och äter osunt. "Piano man" strömmar ut ur mina högtalare, och jag gungar i takt med överkroppen och sjunger med. Det är en trallvänlig låt, obestridligen så, och den muntrar upp mig.

Bekymren över min budget suddas ut, likt ett slarvfel i en skrivstilsbok. Låten övertalar mig med osviklig övertygelse och orubblig trovärdighet att biljard är något jag måste spela ikväll, trots att det egentligen går emot allt vad budget heter. Men vad göra? I en stad som Barcelona? En fredag?

Visserligen kan jag stanna inne och bara odla mustasch. Det är som att se gräs växa eller färg torka. Överlag inget man brukar göra. Inte heller idag.

Äh, de pengarna jag spenderar idag vinner jag tillbaka på triss när jag kommer hem. Enkelt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sund inställning.Lev idag ,imorgon får du jobba ihjäl dig
Kram
M

Nilsson sa...

Ser fram emot det. Så länge man får vara bitter är jag glad.