tisdag 3 februari 2009

Skoldag 1

Det är eftermiddag och klockan är runt två snåret. Jag har precis sagt hejdå till en av mina nya klasskamrater och är nu på väg hem. Samtidigt som jag stannar vid ett övergångställe smakar jag lite på ordet klasskamrat. Det ger mig en bekant känsla, avlägsen men ändå påtaglig. Det var länge sedan jag var en klasskamrat till någon, och någon till mig. Återigen sitter jag i skolbänken och än så länge håller jag det för en positiv erfarenhet.

När jag går på trottoaren bland hundratals andra människor fylls jag av en intressant känsla, en slags lättnad. En lättnad över att mitt liv nu tagit en annan rikting och bytt spår. Kontrasten mellan mitt liv i Sverige och Barcelona är stundvis absurd.

Snart är jag hemma, då skall jag sätta mig med mina böcker och göra min första läxa någonsin… i Barcelona.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är tomt i "hygget".
Ingen som svarar när Evve knackar och ropar -Mobo!!.
Jag vet att du har det hur bra som helst. ¨Är lite avundsjuk faktiskt.
Hasta la vista

Kram M

..::Beautiful::.. sa...

Jag då är inte ett dugg avundsjuk..! ;) Då jag är världsvan..!! haha nä faktum är att vi alla gärna hade varit där du är nu!! Du är våran IDOL bobo!!


Natte Jolle

Nilsson sa...

Tackar tackar. hehe, ropar hon fortfarande? Es un poco loco.

Nu skall jag kopa mig lite mat, sen plugga. (tankte lagga upp ett nytt inlagg men internet pa skolan funkar inte just nu. sa sitter pa ett cafe och far inte anvanda min egna dator..)

Hasta luego