söndag 26 oktober 2008

Dagen efter

Jag vaknar av oljud från våningen ovanför. Korta, ilskna drag med dammsugaren skrapar mot golvet. Mor och far orerar ljudligt om något. Förmodligen någon meningskiljaktighet av mindre karaktär. Det är inte ypperliga förhållanden att vakna till. Jag begraver huvudet i en av kuddarna och känner genast huvudvärken pocka på. Den är lindrig, den känns som små nätta hammarslag.

Lite huvudvärk är överkomligt. Törsten och den mörka, hesa rösten likaså. När allt kommer omkring skulle jag vara villig att betala ett högre pris för vad jag anser var en lyckad kväll. Vad jag minns förflöt kvällen utan konstigheter. Vädret var väl diskutabelt förstås, men det är sällan någon nyhet eller överraskning. Drickat var billigt och för min del i lagom mängd. Stämningen var trevlig och uppsluppen. Efter att ha rekapitulerat och analyserat gårdagen finner jag mig nöjd.

Just det! Kvällen innefattade ett slagsmål, det kan tyckas vara något av en naturlag för "gamla torarica". Jag blev aldrig vittne till det, utan såg bara en kille med blodig hand som grimaserande konstaterade att "det gjorde jävligt ont". Det tror jag det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

För faen Jeremias. Nu är det skärpning, ordning och reda, drill och disciplin som gäller! Nu läste jag igenom kommentarerna på det senaste inlägget jag läste i din blogg (eftersom jag aktivt motarbetat all form av bloggande sen det blidde "populärt" att göra detsamma. Det är bara du som är intressant nog att långsamt dra mig ner i träsket igen... möjligtvis killinggängets blogg på 1000apor också. men skit samma). Jag saknar er grabbar (inget fyllesnack red. anm.) så därför... när ses vi? och btw, vi vet ju att du inte är sådär känslosam som du försöker framstå i din blogg, så det är ju bara att häva fram din manliga, oborstade och oerhört håriga sida och vräka dig i alla självbekräftanssökande damer som kommer omge dig. Puss på skinkan!

Nilsson sa...

hej och tack för pussen på skinkan. Lagom blöt och perfekt placerad. Här försöker jag att bli en svensk variant av Jude Law eller kanske Hugh Grant men så kommer du och raserar allt. Min image var nästan komplett.

Skämt å sido, jag saknar er med. Jag skall se mig om i almanackan om jag hittar en lucka som kan utgöra en slags mindre reunion?

Tack för komplimangen förresten. Den värmer som en komarock en kall vinterdag.