onsdag 22 oktober 2008

Tji fick jag, och tur var väl det

Jävlar i min låda, det här är fantastiska nyheter. Jag fick på fingrarna direkt, påpassligt nog. För en stund sedan spydde jag galla över hösten och fördömde den mer eller mindre. Men det är lätt att ta till överord och göra det enkelt. Som jag tidigare påpekat så finns det två sidor av myntet.

Jag gick upp till köket och tänkte hitta något att bita i, när jag plötsligt får syn på julmusten. Kan man köpa den nu? Jag känner hur salivet rinner till och jag måste svälja några gånger. Genast blir hösten överkomlig. Jag glömmer att mina tår är frusna och jag tänker inte längre på att mitt rum är varmt som ett vindskydd. Nu har jag min julmust.

Nu får tandläkaren ursäkta, för jag skall hinka julmust. Äntligen! Älskade höst och vinter!

2 kommentarer:

Anonym sa...

fan va bra att du ändrar bakgrund. Den förra va ju förkastlig, eller undermålig. Men jag vill höja ett varningens finger. Det borde enligt min mening vara förbjudet att förtära allt som har ordet jul i sig innan sista helgen i nov t.ex. Fan man blir ju trött på allt innan å hela vitsen med jul är borta. Allt kommer tidigare å tidigare nu för tiden. Förr sålde man jultidningar i nov-dec. NU står ungjävlarna på dörren i aug-sept tamigfan. Nu för tiden går julen ut på att företagen ska tjäna mest möjligt. Fjolårets rekordförsäljning spelar ingen roll. Tillgång=ökat konsumsion=mer pengar. Därför förbjuder jag mig själv att köpa julmust, jul-skum, pepparkakor och andra saker förknippade med "julen" eftersom det strider mot mina principer. Ge mig julen tillbaka så som den var förr, den sanna julglädjen och budskap som julen för med sig i rättan tid!
ke2

Nilsson sa...

Jag har experimenterat en del med bakgrunder och har hittat en lämplig nu. Glad att du gillar den.

Jag förstår dig. Jag är i stort av samma mening. Jag finner julstressen motbjudande. Numera handlar det mer om konsumsionen än tanken och känslan. Eller nu har konsumsionen blivit tanken. Förstår du?

Men mitt sug efter julmust är alldles för stort. För mig är inte julmust en bidragande faktor till julstressen. Snarare tvärtom, som ett ljus i mörkret.

Den sanna julglädjen är för många borta på obestämd tid. En liten bit kanske försvann med snön, som verkar ha övergivit julafton. Eller kanske försvann den med stressen, eller kanske försvann den när folk bestämde sig för att bli buttra och att bittert beklaga sig över julen.

Hoppas du får en god jul, precis när du vill ha den!