fredag 24 oktober 2008

Lugn fredag? Igen?

Det är återigen fredag. Jag sitter hemma, trött och sliten som efter ett maratonlopp. Jag förutsätter att de måste vara ordentligt trötta, för att inte säga utmattade.
Jag kan inte påstå att jag är helt nöjd med utvecklingen av kvällen, men jag tar skeden i vacker hand. Jag ser ett tydligt mönster; fredagar och lördagar nyttjas inte längre till utgång och fest, istället antar de en lugn karaktär.

Imorgon återgår jag dock till normala banor. En avskedsfest skall äga rum, bekvämt nog belägen i kommunen. Det kommer bli storslaget, det äger iallafall förutsättningarna till det. Ser man till traditionen kommer man bevittna ett och annat slagsmål, om det vill sig illa, och det gör det som sagt ofta.

Men ikväll ägnar jag mig åt "Arrested Development". Både kvällens räddning och behållning.

Du är min termos i gryningen.

Inga kommentarer: