fredag 7 november 2008

Betsson, here I come

Då och då väcks speldjävulen inom mig. Då är det svårt att få honom att krypa tillbaka. Ofta, när jag har med speldjävulen att göra, blir resultatet inte av eftersträvansvärd natur. Det beror på en hel del andra aspekter, som min bristande kunskap och min oförmåga att fatta riskfyllda beslut. Inte enbart för att speldjävulen styr mig. Men han är en stor ingediens i soppan.

Det är speldjävulen som förblindar mig och sätter dollartecknet framför mina ögon. Det är speldjävulen som sätter in mer pengar, ser till så att kontot inte är tomt. Han är slug, tro inget annat. Otroligt manipulativ och trovärdig, minsann. Han har en lindad runt sitt lillfinger, man äter tacksamt mat från hans hand och när han säger "hoppa", frågar man inställsamt - "hur högt?".

Det är speldjävulen som göder hundratals spelare runt om på jorden med mina slantar. Han får en att tro att man kommer vinna tillbaka dem. För man är så mycket bättre än de andra. De är ju simpla amatörer. Det är vad speldjävulen säger till mig, och jag nickar övertygad.

Han har en lugn och stadig röst. Den är mörk som avgrunden självt, ändå känns den egendomligt len och mjuk. Som om den inte kunde göra en fluga förnär. Den äger en märklig kraft, hans stämma. Överraskande övertygande och nästintill hypnotiserande. Man rycks med, struntar i konsekvenserna och litar fullständigt på vad rösten säger.

Följaktligen kommer jag tillbringa min kväll hos diverse pokersajter. Känna hur jag sakta, eller mycket snabbt, närmar mig botten, både ekonomiskt och som person. Men förhoppningsvis så är det en kväll i min favör. Och kanske, om jag håller tummarna tillräckligt hårt och ber till högre makter exakt rätt antal gånger i precis rätt ögonblick så vinner jag en saftig och alldeles orättvis summa pengar. Men bara kanske.

Vill du nå mig under tiden så finns jag tillgänglig på 0302- 666komochhjälpmig

Inga kommentarer: