tisdag 25 november 2008

Tatuering

Jag har varit sugen på att skaffa en tatuering länge. Flera år har jag viljat, men det har alltid stannat vid tanken. Tanken på att skaffa en. Jag har aldrig kunnat bestämma mig för vad jag vill tatuera in. En tatuering är så definitiv, det krävs, för mig, en hel del tanke bakom det. Inte något man kom på klockan fyra på natten en lördagkväll. Det skall finnas en mening bakom den.

Intresset för en tatuering har förvisso alltid funnits där, men det har gått i perioder. Från svalt till starkt och ibland bara ett ringa intresse. Men nu, således, är intresset stort. Det kom över en natt, från en dröm. Tyvärr är minnet från drömmen mer än dunkelt, så jag kan inte använda mig av den.

Jag har en förkärlek till tatueringar på latin. Jag föredrar skrift i allmänhet, även när det gäller tatueringar. Men det finns en hel drös latinska livssanningar som är lockande. Även om "nemo saltat sobrius", är överenstämmande med verkligheten föredrar jag något tyngre.

Finns det en vänlig själ där ute som vill ge mig ett förslag, en idé, ett tips?

Tyvärr går också "EI SAA PEITTÄÄ" bort, trots att det vore stor humor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Non est ad astra mollis e terris via...

Anonym sa...

Dum spiro spero.
Cogito ergo sum.