onsdag 19 november 2008

Slut på frusna ögonlock och istappar i nosen.

Äntligen, länge har jag väntat. Idag har förändringen anlänt. Den har två ben, är alldeles vit och präglas av djupa, lodrätta spår i dess yta. I hörnet står det en varningstext som lyder: "EI SAA PEITTÄÄ", vilket på svenska översätts till: "får ej övertäckas". Det är för övrigt så långt som mina kunskaper i finska sträcker sig, ungefär.

För er som har en taskig eller bristande slutledningsförmåga och inte förstår vad som installerats på mitt rum så ska jag göra slut på ert klurande. Det är ett element, förstår ni.
Mitt ordinarie element har några år på nacken och är nästintill värdelöst, uppenbarligen kan inte heller den stå emot tidens tand. Vilket förklarar det nya inköpet.

Nu är det slut på kylan, inte längre behöver jag huttra, hacka tänder eller sitta påpälsad i mitt rum. Det har varit djävulskt kallt, temperaturen har legat stadigt på 14 grader. Det sägs att helvetet skall vara varmt, men jag är inte fullt övertygad. Det kanske finns två stycken, sina egna motsatser, ett varmt, ett kallt.

Det droppar från teven, den tunna ishinnan har smält och förvandlats till vatten. Man kanske skall ta tillfället i akt och avnjuta lite Scrubs. Ett avsnitt eller två, kanske en handfull. Det slår sällan fel.

Men först skall jag ägna några minuter åt att hänföras av Dallas Green. Jag undrar om han lyckats ta sig till några av era högtalare med.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Lärde jag dig inte mer finska än så? Quel scandal!

. sa...

Ditt sätt att skriva inspirerar Mr Romans.

Nilsson sa...

man tackar "fett mannen". Smickrande.

vem är du? känner mig genast skamsen.

Anonym sa...

Hot pants? Hello...?

Anonym sa...

Var inte det din "tatoo" som det skulle stå så på??