tisdag 11 november 2008

Tisdag med ett inslag av briljans

Idag har jag en oförskämt lång sovmorgon. Klockan har passerat ett och jag sitter fortfarande avkopplad i fåtöljen. Har egentligen inte förvaltat denna sovmorgonen heller, mer än att jag är utvilad.

Det känns föga lockande att bege sig till jobbet när resten av Sverige stämplar ut och slutar för dagen. Det är ingen moralhöjande tanke, motivationen tenderar att sjunka drastiskt.

Hursomhelst har jag tillbringat min förmiddag till att sufra i cyberrymden. Mestadels har varit förgäves, även om jag inte letade efter något specifikt. Det finns oändligt mycket skräp och oväsentligheter. Det är visserligen en definitionsfråga. Hursomhelst så kom jag till slut över ett guldkorn av sällsynt kvalité. Det var av en ren slump, självfallet. Han heter Dallas Green och är omåttligt bra. Jag har bara lyssnat till några av hans låtar och han har gjort mig uppriktigt häpen och en smula blödig. Hans röst är fantastisk, live som inspelad.

Jag föreslår att ni tar en titt. Klicka in er på youtube och sök efter Dallas Green. Förhoppningsvis blir ni inte besvikna. Skaffa er inte ouppfyllbara förväntningar redan nu, utan sök efter honom med tanken att det kan vara bra men lika gärna dåligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul blogg du har, sjukt bra på att skriva är du ju med! Hoppas allt är bra! /Lonka

Nilsson sa...

Tack! Du gjorde min dag. Allt är fint med mig. Hoppas det gäller dig med!