onsdag 24 september 2008

Benen måste ha sitt.

Jag vaknade nyss upp efter en oplanerad tupplur. Jag lade mig på sängen i förhoppningen att jag skulle lära mig lite spansk grammatik. Tji fick jag, efter tjugo minuter hade jag somnat. Det kanske är en effektiv inlärningsmetod, eftersom man lagrar och kommer ihåg mest när man får sovra på den nya informationen. Då fordras nog längre arbetspass än tjugo minuter.

Nu är jag hursomhelst vaken. Fast till vilken nytta? Har egentligen inget vettigt att sysselsätta mig med...än. Vill inte tillbringa kvällen framför datorn eller teven. Klockan är strax efter åtta. Vad göra? Jag undrar vad jag skulle gjort nu, om jag befann mig i Spanien.

Farliga tankar som invaderar. De skapar obalans i systemet. Får mig att sätta allt i perspektiv och kontrast till Spanien. Stjälper mer än hjälper i nuläget. Inget är än så länge bestämt, inget är klubbat. Således skall man inte önska sig bort i tankarna i onödan. Risken att bli besviken finns, inte överhängade stor men den existerar ändock. Men det är svårt, hiskeligt.

I brist på övriga alternativ beger mig ut i mörket bland vilsna själar, kvällsvandrare och fladdermöss, för att springa.

Inga kommentarer: