fredag 26 september 2008

Dags för pokerräven att vakna till liv

Ikväll kommer det troligtvis handla om poker, om inget oförutsägbart inträffar. En kväll med darrande nerver, bluffar och svår ångest kan vara ett lyckat koncept för en fredagskväll som denna. Tanken var egentligen att jag skulle titta på The kristet utseende. Men eftersom mina vänner är smått senildementa resulterade min deltagning i den kvällen i ett enda stort ruttet mischmasch.

Jag kanske beger mig ut en sväng på stan ändå. Det beror på om jag spelar mina kort väl och kammar hem några vinster. Men jag är ringrostig och jag känner mig rastlös och impulsiv. Det är olycksbådande tecken som kan ställa till det ordentligt. Hoppas jag hittar lugnet innan jag sitter och fingrar och leker med pokermarkerna.

Snart är det också söndag. Dags för ännu en drabbning. Plastflisor skall flyga som granatssplitter, bollar vina som projektiler och blåmärken och bulor växa som utslag.

Nu är det dags, en pokerhaj skall utses ikväll. Jag hoppas innerligt att det blir jag.

Inga kommentarer: