måndag 22 september 2008

Måndag- den mest hatade och minst omtyckta av dagar.

Måndagar är lite egna, lite speciella. Det kan inte vara kul att vara måndag, om man skulle personifiera en måndag, alltså. Om måndag skulle personifieras skulle det troligtvis vara en sträng och glädjedödande förälder. En förälder som kommer in och avslutar det roliga, säger att man måste släcka lampan, göra läxan, gå och lägga sig. Hela den biten.

Man går lite på halv låga på måndagar, förlitar sig mer på rutin än de övriga dagarna. Hjärnan har inte riktigt skiljt sig från helgens nöjen och bekvämligheter. Tankarna är som en hamster i ett hjul; spinner och spinner utan att komma någon vart. Till slut blir de trötta och ger upp. Kroppen mår som man behandlat den, självfallet. I mitt fall är den katastrofalt stel och i en ständig återhämtningsfas, från träning.

Det blir en kväll i lugnets och humorns tecken. Jag kanske inleder med att läsa några rader i min nuvarande bok, sen går jag vidare till "Arrested Development". Som under alla omständigheter måste vara en av världens mest genomtänkta, välutförda och följaktligen bästa humorserie någonsin. Punkt. Därmed basta. Slutdiskuterat. Jag kan inte tänka mig något annat, det är för mig omöjligt. Slå upp det på www.imdb.com om ni är av en mer skeptisk natur.

Pixpax att vara Gob, the magician!

Inga kommentarer: