lördag 27 september 2008

En sammanfattning och lite löst pladder

Gårdagen kan jag inte kategorisera som speciellt lyckad, om man ser till pokern. Det gick uruselt, jag vann inte en enda omgång. Det är miserabelt dåligt, speciellt eftersom jag var den enda nyktra där. Som enda utomstående var jag tveklöst offer för en ohygglig komplott, signerad "lisebergarna". De är ett säreget släkte-lisebergarna.

Även om korten inte föll rätt så var det onekligen ett nöje att åter få träffa min gamle stör till vän. Han är, kort och gott, en skön prick. Han hade tydligen och till min yttersta förvåning börjat dricka whiskey. Ett oväntat inslag, som gjorde ett ordentligt avtryck på kvällen.

Då min plånbok blev aningen smalare igår, så stannade jag hemma idag. Som en slags kompensation. Istället har jag avverkat ett träningspass, en god middag och en hel del efterforskning beträffande språkkurser i Barcelona. Nu på kvällskvisten, när mörket vällt in, har jag sysselsatt mig med "Arrested Development". Som jag återigen måste hylla.
Det går från klarhet till klarhet, trots att jag redan sett alla avsnitt innan.

Nu är det dags att slå ihop. Ge boken lite uppmärksamhet, för att sen sömndrucken falla i sömn. Därefter vakna till en underbar söndag. En söndag som kommer att bestå av strosande i ett myller av böcker. Ett hav av litteratur. Som mecka för en bokälskare. Efter någon/ra timmar där, kommer jag att förpassa mig till veckans innebandydrabbning. Dagens höjdpunkt. Obestridligt.

God natt / J, af silverstjärna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kära J , af silverstjerna ( ser bättre ut med e ).
Jag är en stor fan av din blogg.Älskar ditt språk.
Författare eller journalist kanske..??

Nilsson sa...

Vilken komplimang! Tackar ödmjukast. Det får tiden utvisa, men inte mig emot. Absolut inte.

Tack återigen. Tänk den som har din dna-stege. Lycklig sate.