lördag 20 september 2008

El sábado por la noche

Jag har tillbringat kvällen hemma, själv. Det fanns väl en flyktig tanke på att bege sig ut och möta vännerna. Den fick dock aldrig riktigt fäste och nedkämpades rätt omgående av bekvämligheten från en fåtölj, samt insikten av att kontot är barskrapat. Det är en dag imorgon också, som en klok pensionssparande sade.

Istället har jag sysselsatt mig genom att bedriva lite research. Lite research om språkkurser i Barcelona. Jag är överygad om att det är mitt nästa projekt. Det krävs dock mer information innan jag bokar något. En hel del förmodligen. Egentligen vill jag bara säga upp mig från jobbet, köpa mig en biljett och lösa allt på plats. Det är i praktiken fullt görligt, men det kommer inte att hända. Eller? Tiden får utvisa.

Hursomhelst är det dags för sängen nu. Jag skall drömma om sangria, sombreros och samtal med lespande s(sss).

Buenas noches!

Inga kommentarer: